Idrottspsykologisk rådgivning & föreläsning.

Förhöj din prestation och ditt psykiska välmående genom att lära dig hantera den mentala pressen bättre. Forskning visar på att individen som tränar den mentala styrkan förhöjer prestationen och därav får bättre resultat samt mår bättre.


"Ju högre upp på rankingen man kommer och ju bättre man blir på sin prestation, ju mer betydelse har inställningen och den mentala styrkan att göra."


- Fidde Rosengren från "I Hörnan", idrottsprofil.

Bakom Your Performance står Jenny Edner. Hon är KBT terapeut (Steg 1) och idrottspsykologisk rådgivare som jobbar utifrån kognitiv beteende terapeutiska arbetsmetoder (KBT) och endast utefter evidensbaserade tekniker. J. Edner har tävlat tennis på elitnivå, nationellt/internationellt och under tiden som idrottare insåg hon vikten av den mentala styrkan. Med Your Performance erbjuder J. Edner privat konsultation och föreläsningar. 

Varför prioriteras inte den mentala biten när det, tydligt, vid flera situationer hämmar idrottarens eller individens bästa prestation? Det kan handla om tennisspelaren som inte vågar att slå på bollen och ta vara på attackbollar, fotbollsspelaren som inte vågar gå på mål som hen brukar göra och istället passar bollen bakåt samt ställer sig i passningsskugga eller musikern/artisten som har för höga krav, har kontrollbehov, spänner käkarna, håller igen och tappar magstödet, vilket påverkar prestationen. Det krävs mycket för att prestera på topp och för att nå den bästa prestationen bör man träna helheten: 

 

Fysiken

Tekniken

Psyket

 



"Nu förstår jag varför jag reagerar som jag gör, nervositeten blir mycket enklare att hantera då"

"Det mentala räddade matchen! Förut hade jag hållit igen slagen, men nu fortsatte jag våga spela mitt spel"

"Jag har ett mycket bättre självförtroende nu när jag har lärt mig att se situationer på ett annat sätt. Jag förstår hur jag ska ifrågasätta min egna tolkning av situationen, så att det inte hämmar min prestation"